Algemene Voorwaarden Webshop

Algemene Voorwaarden Webshop

 Verzenden, Retourneren & Algemene Voorwaarden

  • Producten die voorradig zijn, worden binnen 2 à 7 dagen aangetekend geleverd.
  • Indien het product niet voorradig is, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Wij zullen met zorgvuldigheid de status van uw bestelling in behandeling nemen. U kunt ook telefonische contact met ons opnemen om te overleggen.
  • Het product is afhankelijk van de leverancier. Indien het product bij de leverancier niet op voorraad is en in productie moet worden genomen, kan de levertijd 4 à 10 weken duren.
  • De maatvoering van bepaalde merken worden aangemerkt als Engelse of Amerikaanse maat en moet worden vertaald in een Europese maat.
  • Gedragen schoenen kunnen niet worden geretourneerd. Geretourneerde product dat naar het oordeel van Latinflair schade heeft opgelopen die door een handeling of nalatigheid van u te wijten is of anderzijds voor uw riscio komt, zullen wij u hiervan schriftelijk in kennis stellen. Latinflair heeft het recht om het product niet te vervangen als gevolg van deze schade, en het terug te betalen bedrag in te houden.
  • Indien het product niet passen of gebreken vertonen buiten uw schuld, dient u dit binnen 7 dagen na aankoop aangetekend te retourneren en in een degelijke verpakking aan te leveren.
  • Omruilen en retourneren in de winkel is mogelijk.
  • Kiest u een nieuw product die duurder is, dan dient u de meerprijs te betalen.
  • Kiest u een nieuw product die goedkoper is, dan betalen wij het verschil aan u terug.
  • Is het gewenste maat na retournering niet op voorraad? Een nabestelling neemt ca. 2-10 weken in beslag en is afhankelijk van de leveranciers.  Sommige modellen zijn niet na te bestellen. Latinflair behoudt dit recht.
  • Terugbetaling volgt binnen 14 werkdagen, indien u het product niet meer wilt. U ontvangt het aankoopbedrag per bank retour.
  • De aankoopbedrag is inclusief 21% btw en exclusief verzendkosten.
  • De verzendkosten bedragen € 6,95.
  • De verzendkosten voor het buitenland is afhankelijk van het gewicht en de bestemming. Wij hanteren de tarieven van PostNL.
  • Uw pakket wordt bij PostNL aangeboden. Via Track & Trace kunt u uw pakket volgen; post.nl. Vul uw barcode in en u kunt direct zien waar uw zending zich bevindt.
  • U krijgt per mail het trackingsnummer toegezonden van Latinflair.
  • Nadat u een bestelling geplaatst heeft en een betaalmethode heeft gekozen, sturen wij u een ontvangstbevestiging.
  • Na ontvangst van de betaling zal uw bestelling zo spoedig mogelijk verzonden worden.
  • Latinflair webshop behoudt het recht de bestelling te annuleren, indien uw betaling niet binnen 5 werkdagen is ontvangen.
  • Latinflair webshop behoudt zich het recht voor afwijkende levertermijn in geval van onvoorzienbare omstandigheden.
  • Latinflair webshop kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor foutieve leveringen die afhankelijk zijn van de bezorgservice.

Onderstaand treft u een indicatie van de gemiddelde levertijd die uit voorraad leverbaar zijn bij diverse leveranciers:

  • Latinflair in de winkel uit voorraad:  2 à 7 dagen
  • Rummos:  2  à 5 weken
  • Horus:     4 à  6  weken
  • Lidmag:    4 à  6 weken
  • Rumpf:    1  à  2 weken
  • Diamant:   2  à 3 weken
  • International Dance Shoes: 2 à 4 weken
  • Kleding en accessoires alleen uit voorraad leverbaar: 2  à 7 dagen

Fabrieksgarantie

U heeft recht op een goed product. Wij hanteren een garantiestelling van een termijn van 2 maanden. Is het product kapot of beschadigd buiten uw schuld, dan heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuwe schoen. U dient schriftelijk (info@latinflair.nl) of mondeling een melding te maken bij Latinflair van de kapotte of beschadigde schoen.

De klachten van de schade van het product wordt in overleg met de fabrikant besproken, om samen tot een redelijke oplossing te kunnen komen.

  • Het product vertoont gebreken na ontvangst.
  • Het product is na ontvangst niet compleet.
  • Het product is na ontvangst beschadigd buiten uw schuld.

Belangrijk

  • Is het probleem met het product veroorzaakt door uw schuld? Dan heeft u géén recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
  • Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u géén recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
  • Heeft u last gekregen van blaren, pijnlijke teennagels of andere ongemakken aan uw voeten, knieën of ledematen? Ook dan heeft u géén recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
  • Dansschoenen van (metallic) leer of suède zijn producten die gemaakt zijn van natuurlijk materiaal. Dansschoenen van natuurlijk materiaal met een lichte kleur zijn kwetsbaar voor beschadiging. Dit valt niet onder uw garantie. U heeft bij beschadiging géén recht op een gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
  • Wij kunnen u adviseren bij uw aankoop, maar wij kunnen u geen garanties geven over de pasvorm of gebruiksduur van de dansschoenen. Wij verzoeken u zelf een weloverwogen beslissing te nemen.
  • Dansschoenen gemaakt van natuurlijk materiaal zullen iets uitlopen of ze gaan zich om de voeten vormen. Wij kunnen u geen garanties geven over hoe of hoeveel een dansschoen uitloopt en daardoor ook niet bepalen of de schoen voor u comfortabel zal (gaan) zitten. U dient zelf een weloverwogen beslissing te maken.
  • Danskleding van natuurlijk materiaal kan na verloop van tijd vervagen van kleur, slijten en verslappen.
  • Als u bij het afrekenen in onze webshop www.latinflair.nl kiest voor het verzenden van uw bestelling maar u wilt bij nader inzien toch liever uw bestelling komen ophalen, dan krijgt u uw verzendkosten niet retour.
  • Bij het langdurig passen van dansschoenen in onze winkel zal de zool licht slijten. Als de zool tijdens het passen door uw toedoen is versleten maar u wilt een ongedragen paar bestellen, behouden wij het recht om dit te weigeren.

Wat valt er niet onder de garantie?

  • Als uw dansschoenen gebruikt zijn voor een ander doel dan waar ze voor gemaakt zijn, bijvoorbeeld door gebruik op (straat)stenen of gebruik op een vloer anders dan een goed onderhouden dansvloer,
  • Schade of beschadiging door (eigen) gebruik of ongeval,
  • Schade aan leer, suède, satijn of ander materiaal aan de buitenkant van de dansschoen,
  • Binnenzool die na twee maanden loslaat of omhoog krult door gebruik van blote voeten die erg gaan transpireren in de schoenen,
  • Slijtage in het algemeen, voornamelijk van de hak, neus of de suède buitenzool
  • Verlies,
  • Krassen of vuilvlekken in het (lak)leder of ander materiaal,
  • Slijten of loslaten van het hakje van de dansschoenen,
  • Kosten die u heeft gemaakt omdat u op eigen initiatief, en dus zonder overleg, heeft geprobeerd om het product aan te passen of te repareren.

BELANGRIJK: LET EROP DAT WIJ ARTIKELEN DIE GEDRAGEN ZIJN OF SCHOENEN WAAROP GEDANST ZIJN, NIET TERUG KUNNEN NEMEN! ZORG ER VOOR DAT DE ARTIKELEN IN DEZELFDE STAAT ZOALS U ZE HEEFT ONTVANGEN, RETOURNEERT.

Bij aankopen in de winkel geldt de volgende voorwaarde: ruilen mag, maar het bestede bedrag krijgt u niet retour.

Als u via de webshop bestelt, heeft u het recht op teruggave van uw geld; mits het product in dezelfde staat verkeert zoals wij het bij u hebben afgeleverd en wij een bevestiging van de bestelling in onze administratie terug kunnen vinden.
Uw geld wordt dan binnen 2 werkdagen nadat wij het artikel hebben ontvangen, teruggestort op uw bankrekening. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.

Het assortiment in de winkel is dagelijks afwisselend en kan afwijken van dat op de webshop. Let op: heeft u online een artikel gezien dat u graag in de winkel zou willen passen? Neem dan contact op met Latinflair om te kijken of wij dit artikel in uw maat op voorraad hebben.

Onze gouden tip: Mocht u een paar gevonden hebben die perfect zit, bestel vooral een tweede paar. Salsa schoenen worden vaak snel verkocht, waardoor het assortiment regelmatig wisselt. Het zou zonde zijn als uw favoriete paar er niet meer is indien uw schoenen aan vervanging toe zijn. Wij werken met verschillende leveranciers die allemaal hun eigen levertijden en voorwaarden hanteren. Als een artikel niet (meer) op voorraad is, zullen wij deze moeten bestellen.
Wij houden u via mail op de hoogte indien er afwijkende levertijden zijn.